مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 مرداد 1400 ساعت 14:452021-07-23پزشكي

کاهش سن ابتلا به ام اس در فارس نگران کننده است


رییس انجمن حمایت از بیماران ام اس فارس گفت: آنچه نگرانی از روند رو به رشد بیماری ام اس را بیشتر می کند، کاهش رنج سنی مبتلایان به این بیماری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، افسر با بیان این مطلب افزود: تا خرداد ماه امسال بیش از 8 هزار و 600 بیمار ام اس، در انجمن حمایتی عضو شده اند.

وی بیان کرد: این آمار رسمی کل مبتلایان امسال نیست، زیرا تعداد زیادی از بیماران به دلایل مختلف از جمله حفظ وجه اجتماعی حاضر به عضویت در این انجمن نیستند.

افسر ادامه داد: آنچه نگرانی از روند رو به رشد این بیماری را بیشتر می کند، کاهش رنج سنی مبتلایان به این بیماری است.

رییس انجمن حمایت از بیماران ام اس فارس گفت: در سال های گذشته بیشتر اعضای جدید این انجمن، بیماران جوان و نوجوان و از متولدین دهه 70 و 80 بوده است این درحالی است که اخیرا کودکان 6 یا 7 ساله نیز در بین مبتلایان جدید دیده می شود.

به گفته افسر با توجه به روند روبه رشد مبتلایان که روندی هشدار دهنده است، و با توجه به اداره این انجمن به صورت خیریه، حمایت خیران و افراد متمکن از این بیماران و از طریق انجمن ضروری است.

وی با اشاره به برخی مشکلات این بیماران اعم از کمبود یا نبود برخی دارو های داخلی و خارجی، هزینه های بالای درمانی و کار درمانی مورد نیاز برای بیماران ام اس و نیز مسائل بیمه ای درمان و د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش سن ابتلا به ام اس در فارس نگران کننده است

کاهش سن ابتلا به ام اس در فارس نگران کننده است