مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 تیر 1400 ساعت 12:302021-06-25بين الملل

رایزنی رییس اقلیم کردستان عراق با مقام آمریکایی


رییس اقلیم کردستان عراق با «جان گادوری»، فرستاده ویژه امریکا در ائتلاف بین المللی و هیات همراه او دیدار و گفت وگو کرد.

- به نقل از شفق نیوز، نچیروان بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق با جان گادوری ، فرستاده ویژه امریکا در ائتلاف بین المللی و هیات همراه او دیدار و گفت وگو کرد.

دو طرف در این دیدار درباره آخرین تحولات مربوط به مبارزه با تروریسم و تهدیدات و تحرکات داعش در عراق رایزنی و بر افزایش تلاش ها و همکاری میان ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه با حمایت ائتلاف بین المللی برای نابودی کامل داعش به ویژه در مناطق دارای شکاف های امنیتی تاکید کردند.

بارزانی و گادوری توافق نظر داشتند که تداوم حملات داعش تهدیدی واقعی و خطری جدی برای امنیت عراق، سوریه، منطقه و کشورهای افریقایی است.

دو طرف در ادامه تاکید کردند جنگ علیه داعش و خشونت تنها به عملیات نظامی محدود نیست، در این باره به اوضاع اردوگاه الهول در سوریه اشاره و بر لزوم تلاش برای ممانعت از ایجاد بسترهای خشونت زا تاکید شد.

بارزانی و گادوری در پایان درباره اهمیت کمک و بازگرداندن آوارگان جنگی و ممانعت از تکرار حملات به نظامیان آمریکایی و ائتلاف بین المللی در عراق و تلاش های مشترک و همکاری در حمایت امنیت و ثبات منطقه، وضعیت کنونی و آینده سوریه و مساله کُردها گقت و گو کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی رییس اقلیم کردستان عراق با مقام آمریکایی

رایزنی رییس اقلیم کردستان عراق با مقام آمریکایی