مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 تیر 1400 ساعت 10:152021-06-25اقتصادي

برداشت بیش از 1000 تن دانه روغنی کلزا به ارزش حدود 110 میلیارد ریال در مشهد


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از پایان برداشت کلزا در سطح 500هکتار از مزارع کلزا شهرستان مشهد خبر داد و گفت: 1000 تن دانه روغنی کلزا به ارزش حدود 110 میلیارد ریال از مزارع کلزا مشهد برداشت شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مشهد، سعید خوش قامت گفت: با هدف کاهش واردات روغن خوراکی و بهبود سطح معیشت کشاورزان، با تلاش و کوشش روز افزون این عزیزان، سطح کشت کلزا در شهرستان مشهد بیش از 1500 هکتار بود که با توجه به خشکسالی و سرمازدگی بیش از 1000 هکتار از مزارع کلزا از بین رفت.

  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد ادامه داد: در سال جاری حدود 1000 تن دانه روغنی کلزا به ارزش حدود 110 میلیارد ریال از این اراضی برداشت و خریداری و جهت استحصال روغن به کارخانه های تولید روغن حمل شد.

وی با بیان اینکه توسعه سطح زیر کشت این دانه روغنی به عنوان یک محصول استراتژیک در مشهد به عنوان بخشی از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در کشور محسوب می شود، افزود: با توسعه کشت این دانه روغنی و استحصال روغن آن در شهرستان، بخشی از روغن مورد نیاز کشور تأمین شده و نیاز به واردات روغن کمتر می شود.

خوش قامت  افزود: کلزا از جمله محصولات راهبردی بخش کشاورزی به شمار می رود که حمایت از کشت آن به جای سایر محصولات پرآب بر، مورد توجه جدی قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت بیش از 1000 تن دانه روغنی کلزا به ارزش حدود 110 میلیارد ریال در مشهد

برداشت بیش از 1000 تن دانه روغنی کلزا به ارزش حدود 110 میلیارد ریال در مشهد