مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 تیر 1400 ساعت 09:202021-06-25بين الملل

طالبان: 80درصد از خاک افغانستان را تحت کنترل داریم


شبکه ای بی سی باتوجه به سخنان سخنگوی طالبان گزارش داد که این گروه هم اکنون 80 درصد از افغانستان را تحت کنترل خود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان امارت اسلامی افغانستان در گفت و گو با شبکه ای بی سی گفت که آنها هم اکنون کنترل 163 منطقه از افغانستان را در دست دارند.

شاهین که همچنین عضوی از تیم مذاکرات طالبان در دوحه است، گفت: تنها مرکز افغانستان توسط دولت کابل کنترل می شود، اما مناطق اطراف آن در کنترل ما است.

سخنگوی طالبان در ادامه مدعی شد که با احتساب مناطق تحت کنترل باید گفت که بیش از 80 درصد سرزمین افغانستان در اختیار نیروهای ما است.

سخنان سخنگوی طالبان در حالی عنوان می شود که روند خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان در حال تکمیل است و تنها بخش جزیی از نیروها در افغانستان مانده اند.

در همین رابطه خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقامات امریکایی گزارش داد که بعد از انکه نیروهای اصلی آمریکا در ماه جولای (تیرماه) افغانستان را ترک خواهند کرد تنها شمار 650 نیرو برای تامین امنیت دیپلمات ها در این کشور خواهند ماند.

براساس این گزارش، نیروهای اصلی آمریکایی در افغانستان طی دو هفته آینده خروج خود را به پایان می رسانند، اما چند صد نیرو به عنوان بخشی از تامین امنیت و پشتیبانی به ویژه در سفارت ایالات متحده و در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان: 80درصد از خاک افغانستان را تحت کنترل داریم

طالبان: 80درصد از خاک افغانستان را تحت کنترل داریم