مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 تیر 1400 ساعت 08:302021-06-25پزشكي

تاثیر یک آهنگ خاص بر افزایش عملکرد ورزشکاران


محققان دانشگاه ادینبرو (University of Edinburgh) اسکاتلند در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند گوش دادن به موسیقی انگیزشی عملکرد افراد را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.

- محققان دانشگاه "ادینبرو"(University of Edinburgh) اسکاتلند در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند گوش دادن به موسیقی انگیزشی عملکرد افراد را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، به گفته محققان گوش دادن به موسیقی انگیزشی مانند آهنگ چشم ببر (Eye of the Tiger) از گروه موسیقی راک سوروایور (Survivor) به دونده ها کمک می کند تا با خستگی ذهنی مقابله کنند.

کارشناسان دانشگاه ادینبرو دریافتند که داشتن یک لیست پخش از آهنگ های انگیزشی که شامل این آهنگ مشهور چشم ببر نیز است، باعث بهبود عملکرد افراد در آزمایش های دو پس از یک آزمون شناختی که سبب خسته شدن ذهن می شود، شده است.

این آهنگ از زمان منتشر شدن به یک آهنگ جذاب برای ورزشکاران تبدیل شده است.

اخیرا محققان اسکاتلندی قصد داشتند دریابند آیا واقعا گوش دادن به این نوع موسیقی ها تغییری در عملکرد افراد ایجاد می کند یا خیر.

محققان این مطالعه که یافته هایشان در مجله Human Sport and Exercise منتشر شده، ادعا می کنند برای اولین بار است که به بررسی اثر گوش دادن به برخی موسیقی ها بر عملکرد افراد هنگام خستگی ذهنی در دو استقامت، می پردازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر یک آهنگ خاص بر افزایش عملکرد ورزشکاران

تاثیر یک آهنگ خاص بر افزایش عملکرد ورزشکاران