مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 تیر 1400 ساعت 07:252021-06-25پزشكي

پیشگیری قهوه از ابتلا به بیماری های مزمن کبدی


گروهی که قهوه آسیاب شده مصرف می کردند بیشترین فایده را بردند زیرا قهوه ی آسیاب شده حاوی موادی به نام Kahweol و cafestol است که مشخص شده برای رفع بیماری های مزمن کبدی در حیوانات مفید است.

- محققان انگلیسی در نتیجه مطالعه ای متوجه شدند که مصرف هر نوع قهوه خطر ابتلا به بیماری مزمن کبدی را کاهش می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، محققان دانشگاه سوت همپتون و ادینبرو در انگلیس در این مطالعه به بررسی داده های زیستی متعلق به 495 هزار و 585 نفر از افرادی که قهوه مصرف می کردند پرداختند.

این افراد طی بیش از 10 سال تحت نظر بودند تا مشخص شود چه افرادی مبتلا به بیماری مزمن کبدی و بیماری های مرتبط با آن می شوند.

این گزارش که توسط یونایتد پرس تهیه شده نشان می دهد که از میان شرکت کنندگان در این تحقیقات 78 درصد افراد یعنی 384 هزار و 818 نفر قهوه ی دمی، فوری، با کافیین و بی کافیین مصرف می کردند و 22 درصد شرکت کنندگان یعنی 109 هزار و 767 نفر هیچ نوع قهوه ای مصرف نمی کردند.

در طول این مطالعه سه هزار و 600 نفر از افراد مورد بررسی به بیماری مزمن کبدی مبتلا شدند که 301 نفر از آنها جان خود را از دست دادند.

علاوه بر آن پنج هزار و 349 نفر به بیماری کبد چرب و بیماری مزمن کبدی مبتلا شدند و 184 نفر نیز به نوعی سرطان کبد دچار شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشگیری قهوه از ابتلا به بیماری های مزمن کبدی

پیشگیری قهوه از ابتلا به بیماری های مزمن کبدی