مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 تیر 1400 ساعت 07:202021-06-25اقتصادي

پیش بینی برداشت 30 هزار تن خرما از نخلستان های جهرم


پیش بینی می شود امسال بیش از 30 هزار تن محصول از چهار هزار هکتار نخلستان های این شهرستان برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارجی شود.

- ایسنا/فارس مدیر جهاد کشاورزی جهرم گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 30 هزار تن محصول از چهار هزار هکتار نخلستان های این شهرستان برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارجی شود.

علی جوکار بیان کرد: پیش بینی می شود امسال بیش از 30 هزار تن محصول از چهار هزار هکتار نخلستان های شهرستان جهرم برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارجی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از جهاد و کشاورزی، جوکار با اشاره به کشت ارقام مختلف خرما در جهرم، افزود: شاهانی رقم غالب شهرستان است و زاهدی، پیارُم، کبکاب و مجول در رتبه های بعدی قرار دارند.

جوکار خاطرنشان کرد: خرمای شاهانی یکی از مهمترین و فراوان ترین ارقام خرمای فارس است که حدود 95 درصد از نخل های جهرم را شامل می شود و شهرستان جهرم با 4 هزار و 700 هکتار نخلستان از قطب های مهم تولید خرما در فارس است.

او با بیان اینکه خوشه آرایی چهار هزار هکتار از نخلستان های جهرم در حال انجام است، اظهار کرد: نخل داران در شهرستان جهرم از اواخر خردادماه خوشه چینی را آغاز کردند که تا کنون 50درصد این عملیات انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 30 هزار تن خرما از نخلستان های جهرم

پیش بینی برداشت 30 هزار تن خرما از نخلستان های جهرم