مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 تیر 1400 ساعت 05:302021-06-25اقتصادي

سنک عناب به جان درختان خراسان جنوبی افتاد / شروع مبارزه تلفیقی


مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی از اجرای مبارزه تلفیقی علیه سنک عناب در باغات استان خبر داد و گفت: خراسان جنوبی با سطح زیر کشت بیش از 4100 هکتار و تولید 98 درصد عناب ایران قطب تولید این محصول در کشوررا به خود اختصاص داده است.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی از اجرای مبارزه تلفیقی علیه سنک عناب در باغات استان خبر داد و گفت: خراسان جنوبی با سطح زیر کشت بیش از 4100 هکتار و تولید 98 درصد عناب ایران قطب تولید این محصول در کشوررا به خود اختصاص داده است.

مهدی یوسفی، پنج سنبه شب سوم تیرماه به رسانه های گروهی گفت: از جمله آفات مهم عناب در خراسان جنوبی سنک عناب است که متاسفانه بر اثرتغییرات شرایط آب و هوایی، وجود کانون های آلودگی در سطح باغات، استفاده بی رویه و خودسرانه از سموم و ضعف عمومی درخت، عدم تغذیه مناسب و رسیدگی به موقع، توانسته به عنوان آفت ثانویه گسترش پیدا کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی از مهمترین خسارت این آفت تجمع در سطح رویی و زیرین برگ ها و تغذیه از شیره گیاهی، دیر سبزی و ریزش برگ درختان ، کوچک شدن میوه و نامرغوبی آن برشمرد و اظهار کرد: چنانچه بموقع با این آفت مبارزه نشود کاهش تولید و ارزش اقتصادی و کیفیت محصول را بدنبال خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنک عناب به جان درختان خراسان جنوبی افتاد / شروع مبارزه تلفیقی

سنک عناب به جان درختان خراسان جنوبی افتاد / شروع مبارزه تلفیقی