مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 تیر 1400 ساعت 05:202021-06-25سياسي

معاون ظریف: رفتار کانادا درباره هواپیمای اوکراینی سیاست زده است


بهاروند معاون وزیر امورخارجه گفت: نظرات کانادا به عنوان مشاور اوکراین اخذ شده و یک بار هم لحاظ شده است و لذا از بعد حقوقی، فاقد هرگونه صلاحیت هستند که گزارش و یا نظرات یکجانبه و خودسرانه در مورد گزارش سانحه هوایی در خارج حوزه صلاحیت کشور دیگری را اعلام کنند.

- اگر این رفتار شدیدا سیاست زده و غیر حقوقی کانادا باب شود همه کشورها و حتی صنعت هوانوردی غیرنظامی متضرر اصلی خواهند بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران امروز (جمعه) در واکنش به گزارش سایت قطره و به نقل ازدولت کانادا در خصوص هواپیمای اوکراینی گفت: چنانچه می بینیم کانادایی ها هم به این نکته صحه گذاشته اند که شلیک به این هواپیما عمدی نبوده است.

بهاروند افزود: بخشی از گزارش که انتقاد به گزارش سایت قطره و به نقل ازسانحه تیم بررسی جمهوری اسلامی ایران است از حیث فنی، بی مبنا و لذا غیرقابل قبول است.

ایران قبل از انتشار و در فرصت قانونی، پیش نویس گزارش خود را برای کشورها فرستاد و آنها نیز نظرات خود در خصوص این گزارش را برای تهران ارسال کردند.

این دیپلمات ارشد ایران بیان کرد، همه باید بدانند که متخصصان از کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه که اگرچه ممکن است از نقطه نظر سیاسی با آنها مخالف باشیم اما نظرات خود را در محدوده تخصصی و حرفه ای نگاه داشته و نسبت به حرفه ای ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون ظریف: رفتار کانادا درباره هواپیمای اوکراینی سیاست زده است

معاون ظریف: رفتار کانادا درباره هواپیمای اوکراینی سیاست زده است