مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 تیر 1400 ساعت 04:502021-06-25اقتصادي

پایان مرحله نخست مرمت کاروانسرای ایوانکی


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمسار گفت: مرحله نخست مرمت کاروانسرای شاه عباسی ایوانکی به پایان رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، مهوش کمالی اظهار کرد: مرحله نخست مرمت کاروانسرای تاریخی ایوانکی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی با عنوان مجتمع گردشگری اقامتی و پذیرایی انجام شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمسار با اشاره به اینکه عملیات مرمت این کاروانسرا از سال 97 آغاز و بدون توقف و به صورت مستمر اجرا شده است، گفت: تاکنون بیش از 60 میلیارد ریال صرف مرمت این کاروانسرا شده است.

او با اشاره به اینکه کاروانسرای ایوانکی از طریق صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شده است، افزود: کاروانسرای شاه عباسی ایوانکی در 20 کیلومتری شهرستان گرمسار و در یک کیلومتری شهر ایوانکی در مسیر تهران به گرمسار واقع شده است.

کمالی گفت: کاروانسرای ایوانکی یکی از کاروانسراهای زیبای چهار ایوانی دوره صفوی در استان است و دارای سردر زیبایی است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمسار افزود: مصالح به کار رفته در بنا خشت و گل، آجر و سنگ بوده و دارای دو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان مرحله نخست مرمت کاروانسرای ایوانکی

پایان مرحله نخست مرمت کاروانسرای ایوانکی