مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 تیر 1400 ساعت 04:252021-06-25اقتصادي

راهکارهای مقابله با کم آبی و خشکسالی چیست؟


«مهدی کلاهی» عضو هیات علمی دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست؛ گفت: خشکسالی، چالش مهمی است و نیاز دارد با همراهی کلیه نهادها، دولت، دانشگاه ها و موسسات، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، طبق آخرین آماری که شرکت مدیریت منابع آب ایران منتشر کرده است، تا اول خرداد ماه 1400 میزان بارندگی هایی که اتفاق افتاده 36 درصد کمتر از میانگین 52 ساله بوده است و بدترین وضعیت را حوضه آبخیز بخش شرقی دارد که در تقسیم بندی وزارت نیرو به آن مرز شرقی می گویند و حدود 55 درصد نسبت به میانگین بلند مدت کمتر بوده است.

بهترین وضعیت را نیز حوضه آبریز دریاچه ارومیه دارد که میزان ریزش های آسمانی آن فقط 7 درصد کمتر از میانگین بلند مدت است.

این در حالی است که پژوهش ها و تجربیات دنیا ثابت کرده است؛ خشکسالی پدیده ای است که اگر به موقع برای آن راه حل پیدا نشود، ممکن است در آینده باعث بروز مسایل و مشکلات دیگر بصورت سلسله مراتبی شود و حتی ممکن است منجر به تنش های اجتماعی و خشونت در سطح فردی و اجتماعی شود.

اهمیت توجه به این موضوع سبب شد پژوهشگر ایرنا با مهدی کلاهی ، عضو هیات علمی دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه فردوسی مشهد به گفت گو بنشیند.

کلاهی معتقد است که چالش خشکسالی، چالش مهمی است و نیاز دارد به علم اهمیت دهیم و با همراهی کلیه نهادها، دولت، دانشگاه ها و م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای مقابله با کم آبی و خشکسالی چیست؟

راهکارهای مقابله با کم آبی و خشکسالی چیست؟