مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 تیر 1400 ساعت 03:402021-06-25سياسي

کمبود داده و هزینه بر بودن مشکل اصلی نظرسنجی افکار عمومی در ایران


کمبود داده و داده های هزینه بر از مشکلات اصلی ما در نظرسنجی های افکار عمومی است و همین دومشکل باعث شد تا در متا نظرسنجی آنلاین در حوزه انتخابات را انجام دهیم.

- ، نشست نقد وبررسی روش شناسی افکار سنجی مبتنی بر مدل سازی جمعیتی با محوریت نظرسنجی های انتخاباتی مرکز تحلیل اجتماعی (متا) دانشگاه امام صادق (ع) با حضور علی قجری، پژوهشگر مسائل اجتماعی و مشاور راهبردی موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران، سید مجید امامی عضو هییت علمی دانشگاه امام صادق (ع) و محمد جواد بادین فکر، مسئول بخش تحلیل هسته افکار عمومی مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) بصورت زنده در صفحه اینستاگرام موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد.

قجری در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه در انتخابات اخیر، متا یکی از نزدیکترین نتیجه را به نتایج واقعی ارائه داد گفت: متا نتیجه مشارکت مردم در انتخابات را حدود 48 درصد تخمین زده بود که این رقم به نسبت بقیه نظرسنجی ها به واقعیت نزدیکتر بود و پس از برگزاری انتخابات هم مجموعه متا مورد توجه خیلی ها قرار گرفت.

سپس امامی صحبت خود را آغاز کرد و گفت: اساساآنچه که می تواند دقت روش یک نظرسنجی را ثابت کند، فضاهایی مثل انتخابات است، چون در چنین فضاهایی، واقعیت عینی ظهور پیدا می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود داده و هزینه بر بودن مشکل اصلی نظرسنجی افکار عمومی در ایران

کمبود داده و هزینه بر بودن مشکل اصلی نظرسنجی افکار عمومی در ایران