مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 تیر 1400 ساعت 03:252021-06-25پزشكي

واکسن ایرانی - استرالیایی کرونا در چه مرحله ای است؟


محقق اصلی طرح مطالعاتی واکسن ایرانی _ استرالیایی اسپایکوژن توضیحاتی از روند کارآزمایی بالینی این واکسن در ایران ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر پیام طبرسی در گفت وگو با ایسنا، درباره کارآزمایی بالینی واکسن اسپایکوژن، گفت: فاز پیش بالینی و اول کارآزمایی بالینی این واکسن در استرالیا آغاز شد و پس از آنکه مورد تایید وزارت بهداشت استرالیا قرار گرفت، وزارت بهداشت ایران پذیرفت فازهای دوم و سوم آن در ایران انجام شود.

وی افزود: این واکسن با تکنولوژی ساخت پروتیین نوترکیب ساخته می شود و درصورت موفق بودن مراحل کارآزمایی بالینی این واکسن در ایران توسط سیناژن تولید خواهد شد.

به گفته وی، آخرین تزریق نوبت دوم واکسن اسپایکوژن روز دوشنبه ( 31 خرداد) انجام شده است و نتایج آن تا آخر تیرماه آماده می شود.

مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به اینکه واکسن اسپایکوژن 2 دُزه است، ادامه داد: تزریق 2 دُز واکسن اسپایکوژن بر 400 نفر در مرحله دوم کارآزمایی بالینی صورت گرفته است و این دُزها به فاصله 3 هفته به داوطلبان این طرح مطالعاتی تزریق شده است.

وی افزود: فعلا نمی توانیم نتایج کارآزمایی بالینی را اعلام کنیم و نتایج پس از جمع بندی نهایی نتایج توسط سازمان غذا و دارو اعلام خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن ایرانی - استرالیایی کرونا در چه مرحله ای است؟

واکسن ایرانی - استرالیایی کرونا در چه مرحله ای است؟