مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 تیر 1400 ساعت 03:102021-06-24اقتصادي

پیک دوباره کرونا می توانست مشارکت را کاهش دهد


11 درصد از کسانی که قصد مشارکت در انتخابات داشتند پیش تر گفته بودند اگر کرونا دوباره پیک بزند احتمال کم رنگ شدن حضورشان وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسین ظفری کارشناس مسائل راهبردی در استودیوی گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: حدود 49 درصد از کسانی که رأی داده اند در شرایطی پای صندوق رأی آمدند که کشور نسبت به سال های قبل در مشکلات اقتصادی قرار داشت، علاوه بر آن پیامد های کرونا و به تبع آن نارضایتی های موجود جامعه، شمار مالباختگان در بورس، وضعیت سرسام آور بازار های مسکن طلا و دلار بر مشکلات روز مردم اضافه می کرد.

او ادامه داد: ریسک مردم پای صندوق های رأی بیش از همه به دلیل کرونا کاملاً مشهود بود و می توان گفت 11 درصد از کسانی که قصد مشارکت در انتخابات داشتند پیش تر گفته بودند اگر کرونا دوباره پیک بزند احتمال کم رنگ شدن حضورشان پای صندوق رأی وجود دارد.

این کارشناس گفت: انتخابات ریاست جمهوری کشورمان در شرایطی برگزار شد که حدود 60 کشور انتخابات گوناگون خود را به دلیل کرونا عقب انداخته بودند و تقریباً 30 کشوری که انتخابات خود را برگزار کرده بودند با 10 یا 15 درصد کاهش مشارکت مردمی مواجه بودند.

نکته دیگری که در تحلیل شرایط جامعه می توان به آن اشاره کرد نیرو های اجتماعی و سیاسی بودند که بر طبل تحریم ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیک دوباره کرونا می توانست مشارکت را کاهش دهد

پیک دوباره کرونا می توانست مشارکت را کاهش دهد