مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 تیر 1400 ساعت 03:002021-06-24سياسي

حیات طیبه چیست و چگونه تحقق پیدا می کند؟/ایمان و گناه هرگز در کنار هم قرار نمی گیرد


استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حیات طیبه چیست و چگونه تحقق پیدا می یابد، گفت: رسیدن به مقام ذکر و یاد خدا بالاترین حیات است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله محمد علی جاودان در جلسه هفتگی درس اخلاق که به صورت مجازی از حسینیه مرحوم شیخ مرتضی زاهد برگزار شد، با استناد به آیات الهی اظهار داشت: قرآن کریم می فرماید: ای کسانی که ایمان آورده اید جواب مثبت بدهید به دعوت خدا و رسول، آنگاه که شما را دعوت می کنند به آن چیزی که آن چیز شما را زنده می کند؛ دعوت پیامبران برای احیای آدمی است.

استاد حوزه علمیه با طرح این پرسش مبنی بر اینکه انسان زنده است و در میان موجودات زنده زندگی می کند پس چرا انبیای الهی مبعوث می شوند تا او احیا شود؟ پاسخ داد: این زنده بودن حیات اولیه است که به همه انسان ها داده می شود همان حیطه ای که به دیگر موجودات نیز داده شده است.

وی افزود: دعوتی که انبیا و اولیای الهی انجام می دهند برای یک حیات برتر است که این حیات غیر از حیات مشترکی است که با دیگر موجودات دارند، برای مثال انبیا نیامدند کاری کنند هوش انسان افزایش یابد تا بتواند معادلات ریاضی را بهتر انجام و پاسخ دهد.

آیت الله جاودان با بیان اینکه پیامبران حیات دیگری را برای انسان درنظر دارند و آن حیات طیبه است، گفت: انسان اگر به ایمان و عمل صالح مداومت داشته باشد به حی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حیات طیبه چیست و چگونه تحقق پیدا می کند؟/ایمان و گناه هرگز در کنار هم قرار نمی گیرد

حیات طیبه چیست و چگونه تحقق پیدا می کند؟/ایمان و گناه هرگز در کنار هم قرار نمی گیرد