مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 تیر 1400 ساعت 02:352021-06-24بين الملل

گوترش: از آمریکا می خواهم تحریم ها علیه ایران را لغو و معافیت ها را تمدید کند


دبیرکل سازمان ملل در یازدهمین گزارش خود در مورد قطعنامه 2231 شورای امنیت، بازگشت آمریکا به برجام را اقدامی مناسب خواند و از واشنگتن خواست تحریم ها علیه ایران را لغو و معافیت ها را تمدید کند.

- ، آنتونیو گوترش در این گزارش که در آستانه نشست 30 ژوئن (9 تیرماه) شورای امنیت منتشر شده است، اظهار داشت: نسبت به تعاملات دیپلماتیک اخیر که از آوریل 2021 و در مورد کمیسیون مشترک در مورد این توافق برجسته انجام می شود، دلگرمم زیرا فرصتی را برای ایران و آمریکا فراهم می کند تا به اجرای کامل و مؤثر برجام و قطعنامه 2231 (2015) بازگردند .

دبیر کل سازمان ملل همچنین تصریح کرد: از ایالات متحده درخواست می کنم تحریم های مندرج در این طرح را لغو و معافیت ها در رابطه با تجارت نفت با جمهوری اسلامی ایران و پروژه های منع گسترش سلاح های هسته ای در چارچوب برجام را تمدید کند .

گوترش در ادامه افزود: این مراحل برای تسهیل اجرای کامل و صحیح برجام و قطعنامه 2231 (2015) مورد نیاز است تا مردم ایران از منافع ملموس برجام اطمینان حاصل پیدا کنند .

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران در واکنش به اقدام ایالات متحده آمریکا و کاهش تعهدات هسته ای و همچنین نصب سانتریفیوژهای جدید برای غنی سازی اورانیوم، گزارش داد که ایران سطح غنی ساز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوترش: از آمریکا می خواهم تحریم ها علیه ایران را لغو و معافیت ها را تمدید کند

گوترش: از آمریکا می خواهم تحریم ها علیه ایران را لغو و معافیت ها را تمدید کند