مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 تیر 1400 ساعت 23:202021-06-24بين الملل

دولت افغانستان می تواند ظرف شش ماه سقوط کند


گروهی از مقامات آمریکایی معتقدند دولت افغانستان می تواند ظرف شش ماه تا یک سال پس از خروج نیرو های آمریکایی از این کشور به دست طالبان سقوط کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از وال استریت ژورنال ، گروه طالبان در یک هفته گذشته بخش های زیادی در شمال افغانستان را به تصرف خود درآورده است و چندین شهر و منطقه بزرگ را از کنترل نیرو های ارتش افغانستان خارج کرده است.

در همین حال تعداد دیگری از کارشناسان آمریکایی معتقدند دولت افغانستان می تواند ظرف سه ماه پس از خروج نیرو های آمریکایی سقوط کند.

کارشناسان آمریکایی همچنین اعلام کردند که می شود با بهبود قابلیت های نظامی و فرماندهی نیرو های دولتی از سقوط دولت مرکزی افغانستان جلوگیری کرد.

پیش از این کارشناسان آمریکایی تخمین می زدند که احتمالا دولت افغانستان پس از 2 سال از خروج نیرو های آمریکایی، به دست طالبان سقوط خواهد کرد.

آمریکا هم اکنون بیش از نیمی از 3 هزار و 500 نیروی خود را از افغانستان خارج کرده است و قصد دارد سایر نیرو ها و تجهیزات را تا یازده سپتامبر از این کشور خارج نماید.

در میان انتشار گزارش ها در مورد پیشروی نیرو های طالبان در مناطق مختلف افغانستان، مقامات در کاخ سفید اکنون به دنبال ترغیب ارتش برای خروج آرام تر از افغانستان هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت افغانستان می تواند ظرف شش ماه سقوط کند

دولت افغانستان می تواند ظرف شش ماه سقوط کند