مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 تیر 1400 ساعت 23:052021-06-24بين الملل

آمریکا انصارالله را به رسمیت شناخت


تیموثی لندرکینگ نماینده ویژه آمریکا در امور یمن عصر پنجشنبه گفت که کشورش حوثی ها [جنبش انصارالله]را به عنوان یک طرف قانونی به یمن به رسمیت می شناسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از الجزیره قطر، لندرکینگ افزود: جامعه جهانی باید تأمین کمک رسانی به یمن را افزایش دهد، چرا که در غیر اینصورت برنامه های بشردوستانه متوقف خواهد شد.

وی همچنین گفت که توافق موسوم به توافق ریاض میتواند انگیزه بخش باشد ومیتواند در بازگشت دولت [مستعفی]به عدن نقش داشته باشد.

لندرکینگ بار دیگر هشدار داد: برنامه های بشردوستانه به زودی متوقف خواهد شد و جامعه جهانی باید مشارکت خود در تأمین مالی آن را افزایش دهد.

دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب 5 نوامبر 2019 (آبان ماه 98) با وساطت عربستان و با هدف به اصطلاح تحقق صلح در جنوب یمن توافق صلح ریاض را به امضا رساندند.

از مهم ترین بند های توافق ریاض، استقرار دولت منصور هادی در شهر عدن در مدت 7 هفته، متمرکز شدن نیرو های نظامی زیر نظر وزارتخانه های کشور و دفاع، مقابله مشترک با جنبش انصارالله زیر نظر ائتلاف سعودی، تشکیل یک کمیته نظارت بر توافق ریاض با نظارت عربستان بود.

امضای توافقنامه تحت نظارت سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان، محمد بن سلمان ولیعهد، عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی، محمد بن زاید ولیعهد اب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا انصارالله را به رسمیت شناخت

آمریکا انصارالله را به رسمیت شناخت