مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 تیر 1400 ساعت 15:102021-06-24سياسي

دو پدیده مهم انتخابات 1400 چه بود؟/ آرای باطله چه معنایی داشت؟


انتخابات 1400 دو پدیده مهم داشت که هر کدام رکوردهای سابق بر خود را جابه جا کردند؛ نخست کاهش مشارکت که رکورد انتخابات سال72 با مشارکتی برابر 50.

66 درصد را زد و دوم آرای باطله بود که نسبت به تمام ادوار ریاست جمهوری در صدر نشست و حتی جالب تر آنکه آرای باطله رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ روزنامه شرق نوشت: کاهش چشمگیر مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری 1400 از یک سو و افزایش نامتعارف آرای باطله از سوی دیگر، نشان دهنده آن است که انتخابات اخیر ریاست جمهوری در مجموع مورد رضایت عمومی واقع نشده است؛ موضوعی که از یک سو به واسطه ردصلاحیت های متعدد نامزدها رقم خورد که متعاقبش بخش قابل توجهی از مردم از داشتن نامزد مورد نظر خود محروم ماندند و عملا باعث شکل نگرفتن شور انتخاباتی شد که معمولا در پی رقابت نامزدها به وجود می آید.

از سوی دیگر به دلیل شرایط بغرنج اجتماعی، اقتصادی و سیاسی موجود نزدیک به چهار میلیون نفر به دلیل ملاحظات فردی، شغلی یا البته اعتقادی خود را ملزم به رأی دادن می دیدند و در شرایطی که نامزد مورد نظرشان وجود نداشت، ترجیح دادند رأی بدهند، اما رأیی که در سبد هیچ یک از چهار نامزد انتخابات ریخته نشود.

درواقع انتخابات 1400 دو پدیده مهم داشت که هر کدام رکوردهای سابق بر خود را جابه جا کردند؛ نخست کاهش مشارکت که رکورد ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو پدیده مهم انتخابات 1400 چه بود؟/ آرای باطله چه معنایی داشت؟

دو پدیده مهم انتخابات 1400 چه بود؟/ آرای باطله چه معنایی داشت؟