مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 تیر 1400 ساعت 11:102021-06-24بين الملل

جامعه اطلاعاتی آمریکا: دولت کابل 6 ماه پس از خروج آمریکا سقوط می کند


در گزارش وال استریت ژورنال آمده است که مقامهای کاخ سفید با توجه به تحرکات طالبان، از ارتش خواسته اند تا روند خروج نیروها را آهسته کنند.

- در گزارش وال استریت ژورنال آمده است که مقامهای کاخ سفید با توجه به تحرکات طالبان، از ارتش خواسته اند تا روند خروج نیروها را آهسته کنند.

وال استریت ژورنال با استناد به یک ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا گزارش داد که دولت افغانستان به رهبری اشرف غنی، احتمالا ظرف شش تا 12 ماه پس از تکمیل خروج نظامیان آمریکایی از این کشور سقوط خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آمریکا که سال 2001 پس از حملات تروریستی یازده سپتامبر وارد افغانستان شد، ماه آوریل خروج نیروهایش را اعلام کرده و گفت تا بیستمین سالگرد حملات یازده سپتامبر این خروج تکمیل میشود.

با این حال، در شرایطی که آمریکا پایگاه های نظامی خود را به دست نیروهای کابل داده است، طالبان هم تحرکاتش را در ولایت ها و مناطق بی حفاظ شده آغاز کرده است.

براساس گزارش وال استریت ژورنال، برخی مقامها یک پیش بینی ناگوارتر هم داشتند که حاکی از آن است که دولت کابل نمی تواند بیش از سه ماه در برابر طالبان مقاومت کند.

این برآورد جدید با ارزیابی پیشین که لحنی خوش بینانه از وضعیت افغانستان داشت و می گفت دولت کابل پس از خروج نیروهای آمریکایی تا دو سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جامعه اطلاعاتی آمریکا: دولت کابل 6 ماه پس از خروج آمریکا سقوط می کند

جامعه اطلاعاتی آمریکا: دولت کابل 6 ماه پس از خروج آمریکا سقوط می کند