مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 تیر 1400 ساعت 08:052021-06-24سياسي

بررسی شفافیت آرا دادگاه در مجلس شورای اسلامی


رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: وکلا نه در برابر قاضی که در کنار او برای روشن شدن حقیقت فعالیت می کند.

- موسی غضنفرآبادی در نشستی که صبح امروز در سالن شهید سلیمانی دادگستری قزوین به میزبانی کانون وکلای استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: در خصوص عدالت موضوعات مختلفی وجود دارد ولی دو رکن عدالت فردی و عدالت اجتماعی همواره مطرح است.

رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: عدالت فردی یعنی روحیه که ملکه نفسانی در انسان ایجاد می کند و فرد را از رفتار نابه حق دور می کند و از سوی دیگر عدالت اجتماعی هسته مرکزی عدالت قضایی است و در همه کشورها دادگستری زمینه اجرای عدالت اجتماعی است که متشکل از قضات واجد شرایط خاص است.

وی توضیح داد: نقش قضاوت مهم است و سطح اصلی برقراری عدالت توسط انبیا و جانشینانشان آنها در اجتماع جاری می شدند و قضات امروز با اجازه ولی فقیه به نمایندگی از او کار می کنند.

غضنفر زاده با توضیح ملاک های قضات در کشور گفت: شرایط قاضی در دیدگاه اسلامی عادل و بالغ و با ایمان بودن است و در عین حال قانون به استقلال و بی طرفی قاضی اشاره می کند که اگر هر کدام منزلزل شود عدالت آسیب میبیند.

وی مطرح کرد: استقلال قاضی از اهمیت بالایی برخوردار است، وکیل نیامده که استقلال قاضی را بر هم بزند، وکیل هم آمده ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی شفافیت آرا دادگاه در مجلس شورای اسلامی

بررسی شفافیت آرا دادگاه در مجلس شورای اسلامی