مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 تیر 1400 ساعت 07:452021-06-24اقتصادي

کاهش نزولات جوی، موجب کاهش تولید نیروگاه های برق آبی شده است


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز، کاهش نزولات جوی را در کاهش تولید نیروگاه های برق آبی تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: بارش کم موجب کاهش آب سدهای دارای نیروگاه برق آبی شده و از طرفی افزایش مصرف بخش کشاورزی را موجب شده است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز، کاهش نزولات جوی را در کاهش تولید نیروگاه های برق آبی تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: بارش کم موجب کاهش آب سدهای دارای نیروگاه برق آبی شده و از طرفی افزایش مصرف بخش کشاورزی را موجب شده است.

عادل کاظمی با بیان این مطلب اضافه کرد: ذخیره ی آب پشت سدها حداقل 50 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و این امر باعث کاهش 50 درصدی تولید انرژی از محل نیروگاه های برقآبی شده است.

وی با اشاره به این که طی تابستان بارش ها تقریبا به صفر می رسد، یادآور شد: در نتیجه ی این امر در طول فصل تابستان بخش قابل توجهی از تولید انرژی را از دست خواهیم داد که این در شرایطی است که طی سال های گذشته از ظرفیت نیروگاه های برق آبی می توانستیم تا حدود 10 هزار مگاوات نیز تولید داشته باشیم، اما امسال، حداقل 4000 مگاوات توان تولید این نیروگاه ها در ساعات اوج بار را عملا از دست داده ایم.

وی ادامه داد: کاهش تولید در این بخش باید با روش هایی جبران شود تا در ساعات اوج بار بتوانیم مصرف انرژی را مدیری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش نزولات جوی، موجب کاهش تولید نیروگاه های برق آبی شده است

کاهش نزولات جوی، موجب کاهش تولید نیروگاه های برق آبی شده است