مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 تیر 1400 ساعت 07:452021-06-24بين الملل

طرح رییس پارلمان لبنان برای تشکیل دولت جدید هنوز پا بر جاست


رییس پارلمان لبنان تصریح کرد که طرح ابتکاری او در تشکیل دولت همچنان پابرجاست و وی تنها در یک حالت، از این طرح کوتاه خواهد آمد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نبیه بری رییس پارلمان در کنار لبنان است و خواستار تشکیل دولت در اسرع وقت ممکن برای آغاز اصلاح امور است.

  کشور لبنان پس از انفجار بندر بیروت وارد یک بحران سیاسی شده است؛ لبنان در تاریخ چهارم آگوست سال 2020 (14 مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد  انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از 190 کشته و 6500 مجروح به دنبال داشت.

به دنبال این انفجار و تشدید بحران سیاسی در این کشور حسان دیاب نخست وزیر پیشین این کشور استعفا کرد و مصطفی ادیب با رأی پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد با این حال، او نیز پس از گذشت چند هفته انصراف خود را اعلام کرد تا اینکه سعد الحریری نخست وزیر اسبق لبنان به عنوان مأمور جدید تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد؛ اما او نیز تا امروز موفق به تشکیل کابینه جدید نشده و با رییس جمهور لبنان به اختلاف برخورده است.

این در حالی است که اخیرا پس از مخالفت صریح حزب حرکه أمل و حزب الله لبنان با استعفا و کنار کشیدن سعد الحریری، همچنین مخالفت دار الفتوای لبنان و شخصیت های دولت پیشین الحریری با انصراف او از تشکیل کابینه، منابع لبنانی از برد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح رییس پارلمان لبنان برای تشکیل دولت جدید هنوز پا بر جاست

طرح رییس پارلمان لبنان برای تشکیل دولت جدید هنوز پا بر جاست