مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 تیر 1400 ساعت 07:102021-06-24دانش

دروس عمومی از کنکور حذف می شود


معاون سیاستگذاری شورای عالی انقلاب فرهنگی از حذف دروس عمومی از کنکور خبر داد و گفت: تمرکز کنکور فقط روی دروس اختصاصی خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم سوزنچی معاون سیاستگذاری شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در برنامه گفت وگوی ویژه خبری به بررسی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص کنکور پرداخت.

حذف دروس عمومی از کنکورمعاون سیاستگذاری شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه حذف دروس عمومی از کنکور 1402 رقم می خورد، گفت: با توجه به تغییرات پیشنهادی دروس عمومی از کنکور حذف می شود و تمرکز کنکور فقط روی دروس اختصاصی خواهد بود.

او با اشاره به اینکه سوالاتی با یادگیری عمیق تر طراحی شده و عمق یادگیری داوطلبان سنجنده می شود، افزود: تغییر دیگر در کنکور سراسری مربوط به ضریب کنکور است، در مدت 2 سال ضریب کنکور 40 درصد و ضریب امتحانات نهایی پایه به 60 درصد می رسد.

سهم سوابق تحصیلی در کنکور به 60 درصد رسیدسوزنچی ادامه داد: دروس عمومی از کنکور حذف می شود و به صورت کیفی و تشریحی خواهد بود؛ بنابراین دروس عمومی تستی نخواهد بود.

معاون سیاستگذاری شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه از سال 1402 سوابق تحصیلی در کنکور فقط مشمول پایه دوازدهم است و سهم 60 درصدی در کنکور دارد، گفت: فقط امتحانات نهایی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دروس عمومی از کنکور حذف می شود

دروس عمومی از کنکور حذف می شود