مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 تیر 1400 ساعت 03:152021-06-23پزشكي

نتایج یک تحقیق: حتی با کاهش وزن خطر ابتلا به دیابت باقی می ماند


نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد، افراد دچار اضافه وزن حتی پس از کاهش وزن و رسیدن به تناسب، در معرض بیماری های ناشی از چاقی مانند دیابت نوع 2 قرار دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از  دیلی میل، مطالعه نشان می دهد نوجوانان دارای اضافه وزن در بزرگسالی به احتمال زیاد از سلامتی ضعیف ، دیابت و حمله قلبی زودرس رنج می برند.

متخصصان دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو 12 هزار و 300 نفر را مورد مطالعه قرار دادند؛ هرکدام به مدت 24 سال از دوران نوجوانی به بعد خود گزارش داده بودند، بررسی داده ها نشان داد افرادی که در نوجوانی دچار اضافه وزن و چاقی بودند، در بزرگسالی با سلامتی ضعیف مواجه هستند.

  این افراد برای بیماری های مختلف نظیر ابتلا به دیابت نوع 2 و حمله های قلبی نیز در معرض خطر قرار دارند؛ شاخص های بالاتر توده بدنی (BMI) در دوره بلوغ، با افزایش خطر بیماری های مختلف در بزرگسالی ارتباط مستقیم دارد؛ حتی اگر افراد وزن خود را کاهش داده و به تناسب برسند، هنوز 8.

8 درصد بیشتر در معرض خطر دیابت نوع 2 و 2.

6 درصد بیشتر در معرض خطر کلی سلامتی قرار دارند.

به گفته این تیم ، یافته های آنها شواهدی را نشان می دهد که هم سن شروع چاقی و هم مدت زمان ابتلا به آن در مقاومت به انسولین و تصلب شرایین نقش دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نتایج یک تحقیق: حتی با کاهش وزن خطر ابتلا به دیابت باقی می ماند

نتایج یک تحقیق: حتی با کاهش وزن خطر ابتلا به دیابت باقی می ماند