مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 17:052021-06-23بين الملل

گفتگوی تلفنی روسای جمهور روسیه و جمهوری آذربایجان بر سر قره باغ


روسای جمهور دو کشور روسیه و جمهوری آذربایجان طی تماسی تلفنی، آخرین تحولات منطقه قره باغ و همچنین روند بازگرداندن روابط اقتصادی و ارتباطات در منطقه قفقاز جنوبی را مورد بررسی قرار دادند.

- به نقل از تاس، رؤسای جمهور دو کشور روسیه و جمهوری آذربایجان طی تماسی تلفنی، آخرین تحولات منطقه قره باغ و همچنین روند بازگرداندن روابط اقتصادی و ارتباطات در منطقه قفقاز جنوبی را مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس این گزارش، کاخ کرملین با انتشار بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: (رهبران دو کشور) زمینه های سیاسی اجرای توافقات میان رهبران روسیه و جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره باغ که در تاریخ های 9 نوامبر سال 2020 و 11 ژانویه سال 2021 میان طرف ها به امضا رسیده بود را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

همچنین گفته می شود ولادیمیر پوتین و الهام علی اف در این تماس تلفنی، مشخصاً بر سر فعال سازی تلاش های سه جانبه جهت بازگرداندن توافقات اقتصادی، ارتباطات و حمل و نقل در منطقه قفقاز جنوبی به تبادل نظر پرداختند.

کاخ کرملین در بیانیه خود تصریح کرد که رؤسای جمهور ضمن گفتگو درباره موضوعات موجود در دستور کار دوجانبه، بار دیگر بر قصد مشترک خود برای ادامه همکاری های استراتژیک میان روسیه و جمهوری آذربایجان تأکید کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفتگوی تلفنی روسای جمهور روسیه و جمهوری آذربایجان بر سر قره باغ

گفتگوی تلفنی روسای جمهور روسیه و جمهوری آذربایجان بر سر قره باغ