مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 17:002021-06-23سياسي

نباید در حوزه تحقیق و پژوهش از یافته های جهانی غفلت کنیم


نباید در استفاده و بهره برداری از یافته ها و تحقیقات حوزه کشاورزی از ارتباط با عرصه جهانی و بین المللی غفلت کرده و یا این امر را نادیده بگیریم.

- اکبر بهنام جو عصر چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح ایستگاه ملی تحقیقات سیب زمینی کشور در گفت وگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: خوشحال هستیم که بعد از سال ها تلاش و پیگیری به عنوان یک مطالبه اصلی کشاورزان استان اردبیل به ویژه دشت حاصلخیز اردبیل شاهد راه اندازی این مرکز تحقیقات در سطح ملی هستیم تا استان هایی نظیر همدان و اصفهان نیز از این تحقیقات و پژوهش ها بهره برداری کنند.

وی تصریح کرد: بالاترین خروجی و نتیجه فعالیت چنین مراکزی باید در بهره وری بیشتر و خوداتکایی تولید محصولات استراتژیک باشد تا سود و عایدات آن نصیب کشاورزان شود.

استاندار اردبیل گفت: ما در حوزه تحقیقات و پژوهش باید از آخرین یافته های علمی و دانش روز دنیا استفاده کنیم تا دیگر مجبور به دوباره کاری در این چرخه نباشیم و با استفاده از نتایج به دست آمده در تحقیقات جهانی بتوانیم در بخش کشاورزی سرمایه گذاری های مناسبی را شاهد باشیم.

بهنام جو به تولید بیش از 750 هزار تن محصول سیب زمینی در این استان اشاره کرد و افزود: 150 هزار تن از این محصول به صورت خام صادر می شود که ضروری است با توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در این زمینه اقدامات ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نباید در حوزه تحقیق و پژوهش از یافته های جهانی غفلت کنیم

نباید در حوزه تحقیق و پژوهش از یافته های جهانی غفلت کنیم