مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 14:402021-06-23بين الملل

تلاش سران آلمان و فرانسه برای بهبود روابط اروپا و روسیه


سران آلمان و فرانسه در گفتگویی تلفنی با یکدیگر بر لزوم تعامل بیشتر با مسکو و دعوت از پوتین به نشست آتی رهبران اروپا تاکید کردند.

- به نقل از اسپوتنیک، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه در تماس تلفنی با یکدیگر بر لزوم دعوت از ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه برای شرکت در نشست سران اروپا در راستای تعامل نزدیکتر با مسکو تاکید کردند.

چند منبع آگاه دیپلماتیک با اعلام این خبر گفتند که مرکل و ماکرون در گفتگوی خود بر لزوم گنجاندن نام پوتین در فهرست رهبران مشارکت کننده در اجلاس آتی سران اتحادیه اروپا تاکید کرده اند.

در همین حال، گفته می شود دیپلمات های آلمانی و فرانسوی نیز با برخی همتایان خود از سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا رایزنی کرده و همچنین طرحی پیشنهادی برای چگونگی بهبود در روابط با روسیه را آماده کرده اند.

از سوی دیگر، شخص آنگلا مرکل نیز طی روزهای گذشته تماس های تلفنی قابل توجهی با دیگر رهبران اروپا از جمله امانوئل ماکرون و ماریو دراگی وزیر خارجه ایتالیا داشته است.

گفته می شود پس از برگزاری نشست مشترک هفته گذشته پوتین و بایدن ، اکنون برخی از سران پر نفوذ اروپایی از جمله مرکل، تمایل محسوسی برای کاهش تنش و تعامل بیشتر با مسکو از خود نشان داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش سران آلمان و فرانسه برای بهبود روابط اروپا و روسیه

تلاش سران آلمان و فرانسه برای بهبود روابط اروپا و روسیه