مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 12:552021-06-23اقتصادي

کمبود روزانه 120 تا 150 مگاوات برق در استان قزوین


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قزوین گفت: نیاز روزانه استان قزوین به برق بالغ بر 850 مگاوات است و هم اکنون به صورت روزانه با کمبود 120 تا 150 مگاواتی روبه رو هستیم.

- سعید بهادیوند چگینی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه این روزها در پیک اوج مصرف تابستانی سال 1400 قرار داریم اظهار کرد: در راستای عبور از این پیک برنامه ریزی هایی در شرکت توزیع برق استان قزوین انجام داده ایم ولی مشکل اصلی کمبود تولید برق در سراسر کشور است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قزوین توضیح داد: همان طور که برای عموم مردم هم قابل لمس بوده، ما در زمستان گذشته و بهار سال جاری با کمبود بارش ها مواجه شده ایم و آبی پشت سدها وجود ندارد و آن طور که به ما نیز اطلاع رسانی شده گویا میزان آب های ذخیره شده پشت سدها تنها 50 درصد ظرفیت سد است و کاهش میزان آب ذخیره شده به ما در تأمین برق موردنیازمان آسیب رسانده چرا که هرسال مقدار 9 هزار مگاوات از برق مصرفی کشور از طریق تولید نیروگاه های برق آبی تأمین می شود و امسال با کمبودی بالغ بر 4 هزار مگاوات در این بخش روبه رو هستیم.

وی یادآور شد: با توجه به روند جهش تولید و برنامه های توسعه اقتصادی به ویژه در استان قزوین که یک استان صنعتی است و گرمای زودهنگام هوا و نیز مقادیری رمز ارزها در استان قزوین که در مقایسه با سایر نقاط کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود روزانه 120 تا 150 مگاوات برق در استان قزوین

کمبود روزانه 120 تا 150 مگاوات برق در استان قزوین