مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 12:452021-06-23پزشكي

هشدار درباره بیماری کشنده تب کریمه کنگو در آذربایجان شرقی


مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی از مردم استان خواست تا از خرید گوشت فاقد مهر بهداشتی دامپزشکی خودداری کرده و نسبت به شیوع بیماری کشنده تب کریمه کنگو در آذربایجان شرقی هشدار داد.

- ، امیرحسین بهداد در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل گرما و افزایش فعالیت کنه هیالوما که ناقل ویروس بیماری تب کریمه کنگو می باشد، لازم است، دامداران نسبت به سمپاشی جایگاه های نگهداری دام و بدن دام ها اقدام نمایند و به هیچ وجه کنه ها را با دست از روی بدن دام جدا و یا له نکنند.

وی افزود: با توجه به اینکه تماس انسان با خون و بافت های آلوده دام می تواند باعث انتقال ویروس شود، از این رو لازم است، گوشت و آلایش دامی خریداری شده را پیش از مصرف به ترتیب حداقل به مدت 24 ساعت تا 48 ساعت در یخچال نگهداری نمایند.

بهداد متذکر شد: اداره کل دامپزشکی استان طی سال های اخیر توانسته با استقرار سیستم پیش سرد در تمامی کشتارگاه های دام استان، مخاطرات ناشی از این بیماری را به صفر برساند به طوریکه خوشبختانه طی سالیان اخیر موردی از این بیماری در استان ما گزارش نشده است.

وی اضافه کرد: گوشت های تولید شده تحت نظارت دامپزشکی که دارای مهر دامپزشکی هستند سالم و عاری از عامل ایجادکننده این بیماری می باشند، از این رو به هم استانی های عزیز توصیه می شود، گوشت قرم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار درباره بیماری کشنده تب کریمه کنگو در آذربایجان شرقی

هشدار درباره بیماری کشنده تب کریمه کنگو در آذربایجان شرقی