مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 12:102021-06-23پزشكي

مراقب عوارض دارویی نوزادان باشید


فوق تخصص گوارش کبد و تغذیه کودکان، نسبت به پیامدهای مصرف خودسرانه هرنوع دارو اعم از گیاهی و شیمیایی برای کودکان زیر یک سال هشدار داد.

- جی پلاس، امیرحسین حسینی اظهار کرد: توجه داشته باشیم که هر نوع دارویی باید از محل های معتبر تهیه شود زیرا در غیر این صورت ممکن است آلودگی داشته باشد و یا اینکه دوز دارویی و ماده موثره مورد تأیید در آن رعایت نشده باشد و باعث مسمومیت دارویی شود.

وی با اشاره به اهمیت روش تهیه داروهای گیاهی، گفت: همچنین یکی دیگر از نکات مهم در مورد مصرف داروهای گیاهی سن مصرف کننده داروست.

حسینی تاکید کرد: سنین نوزادی (زیر یک ماه) و شیرخوارگی (زیر یک سال) سنینی بسیار حساس برای تجویز دارویی محسوب می شود و داروهای شیمیایی نیز در این سن بسیار با احتیاط تجویز و مصرف می شوند و غالباً در نوزادی از داروهای شیمایی خوراکی استفاده نمی شود.

وی افزود: در سن نوزادی اگر وضعیت سلامت کودک مناسب باشد سعی می کنیم به وی هیچ دارویی ندهیم ولی اگر حال کودک خیلی وخیم باشد باید به بیمارستان مراجعه کنیم تا کودک تحت نظر پزشک متخصص و یا فوق تخصص داروهای لازم را که غالباً تزریقی است دریافت کند.

این فوق تخصص گوارش و کبد کودکان با تاکید بر اینکه تجویز داروهای سنتی و گیاهی در سنین زیر سه ماه جایگاهی ندارد، گفت در غیر این صورت باعث مرگ و میر و یا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراقب عوارض دارویی نوزادان باشید

مراقب عوارض دارویی نوزادان باشید