مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 11:352021-06-23اجتماعي

وقوع بیش از 40 آتش سوزی در جنگل ها و تالاب های خوزستان


مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از وقوع بیش از 40 مورد آتش سوزی در مناطق محیطی زیستی استان خوزستان در سه ماه اول امسال خبر داد.

- محمدجواد اشرفی اظهار کرد: هر ساله با شروع فصل بهار و گرم شدن هوا و خشک بودن مراتع و جنگل در استان خوزستان، شرایط برای وقوع حریق مهیا می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، وی افزود: در این مدت آماده سازی زمین ها جهت کشت مزارع توسط کشاورزان با شدت بیشتری انجام می شود و متاسفانه یکی از راهکارهای کشاورزان، آتش زدن کاه و کلش باقیمانده از برداشت محصولات است که با توجه به شرایط جوی در این فصل از سال، وزش بادهای منطقه ای باعث سرایت و شعله ور شدن آتش به سایر مناطق از جمله مناطق جنگلی و مرتعی استان خوزستان می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد: این فصل، زمان جوجه آوری و تخم گذاری بعضی از پرندگان در زیستگاه های طبیعی استان خوزستان است و آشیانه های آن ها روی درختان و زمین، در زمان آتش سوزی آسیب خواهد دید و باعث از بین رفتن گونه ها و تخریب آشیانه ها می شود.

وی افزود: آتش علاوه بر آسیب به جوجه آوری، باعث آسیب رسیدن به بسیاری از گونه های جانوری که قدرت تحرک کمتر و همچنین وابستگی به زیستگاه دارند، می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقوع بیش از 40 آتش سوزی در جنگل ها و تالاب های خوزستان

وقوع بیش از 40 آتش سوزی در جنگل ها و تالاب های خوزستان