مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 10:452021-06-23حوادث

کلاهبردار «رسید ساز» میلیاردی در شیراز دستگیر شد


شخصی که از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد دستگیر شد .

- ، سرهنگ حشمت سلیمانی رییس پلیس فتا استان فارس گفت: خانمی میانسال به پلیس فتا مراجعه کرده و مدعی شد قصد فروش تلویزیون در یکی از سایت های واسطه گر را داشتم که مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفتم.

وی افزود: شاکی در بازجویی اولیه اعلام کرد که خریدار با ارائه یک رسید بانکی در موبایلش ادعا کرد که وجه را به حساب من واریز کرده است و در نهایت کالای مورد نظر را دریافت، ولی پس از گذشت چند ساعت متوجه شدم که پولی به حسابم واریز نشده است.

رییس پلیس فتا استان فارس ادامه داد: کارشناسان با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی موفق شدند این مجرم سایبری را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ سلیمانی گفت: متهم در بازجویی اولیه ضمن اقرار به جرم خود عنوان داشت از 35 نفر دیگر به همین شیوه مبلغ یک میلیارد ریال کلاهبرداری کرده ام.

این مقام سایبری با بیان اینکه شهروندان می بایست سامانه پیامکی حساب های بانکی خود را همواره فعال تا با دریافت پیامک از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند، از عموم مردم خواست در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلاهبردار «رسید ساز» میلیاردی در شیراز دستگیر شد

کلاهبردار «رسید ساز» میلیاردی در شیراز دستگیر شد