مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 09:152021-06-23اقتصادي

برداشت 35 هزار تن انگور یاقوتی در سیستان و بلوچستان


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال از سطح 2 هزار و 850 هکتار از باغات باور استان 35 هزار تن انگور یاقوتی برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال از سطح 2 هزار و 850 هکتار از باغات باور استان 35 هزار تن انگور یاقوتی برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا اردشیر شهرکی اظهار کرد: 3850 هکتار از باغ های این استان به کشت انگور اختصاص دارد که 2850 هکتار آن بارور و بقیه غیربارور است.

وی با بیان اینکه برداشت انگور یاقوتی از اردیبهشت در سیستان و بلوچستان آغاز می شود گفت: این نوع از انگور با شرایط سخت محیطی در استان سازگاری دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: 90 درصد انگور تولیدی این استان از نوع یاقوتی و بقیه شامل انواع فخری، لعل، امیری، سنگک، غلامی، چشم گاوی، قندهاری و حاجی عباسی می باشد.

شهرکی افزود: انگور یاقوتی به دلیل زودرس بودن از بازار پسندی مناسبی برخوردار است و درآمد خوبی عاید کشاورزان این منطقه می شود.

وی تصریح کرد: بیشترین سطح زیر کشت انگور در منطقه سیستان شامل زهک، زابل، هیرمند، هامون و نیمروز و در شهرستان های خاش، زاهدان و میرجاوه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 35 هزار تن انگور یاقوتی در سیستان و بلوچستان

برداشت 35 هزار تن انگور یاقوتی در سیستان و بلوچستان