مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 08:352021-06-23سياسي

موزه آستان قدس رضوی؛ گنجینه ای نفیس از ارادت به دستگاه ملائک پاسبان رضوی


معاون امور سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی اقدامات این نهاد در دهه کرامت را تشریح کرد.

- ایسنا/خراسان رضوی معاون امور سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی اقدامات این نهاد در دهه کرامت را تشریح کرد.

مهدی قیصری نیک در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: گنجینه نفایس آستان قدس رضوی، مجموعه ای از هدایا و آثار وقفی که از قرن های گذشته تاکنون بر این آستان ملکوتی تقدیم شده است را شامل می شود.

وی افزود: این گنجینه کهن و سترگ علاوه بر دارا بودن نسخه های فوق العاده نفیس خطی، دارای بیش از 20 هزار قرآن خطی است که در جهان اسلام به لحاظ قدمت، تزیینات، کتاب آرایی، جلدسازی، تنوع بستر کتابت (مکتوب بر پوست، کاغذ ، برگ درختان، فلز)، ترجمه به زبان فارسی کهن و دری و همچنین ترجمه به زبان ترکی جغتایی و زبان اردو کم نظیر و بی نظیر است.

رونمایی از نفیس ترین قرآن های وقفی آستان قدس رضوی معاون امور سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ادامه داد: از این مجموعه، گزیده ای در موزه قرآن نفایس آستان قدس رضوی به نمایش گذاشته شده است که می توان به نمونه ای از قرآن های فوق العاده نفیس از قرن اول تا هفتم هجری قمری که به مناسبت دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) در معرض دید عموم قرار گرفتند، اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه آستان قدس رضوی؛ گنجینه ای نفیس از ارادت به دستگاه ملائک پاسبان رضوی

موزه آستان قدس رضوی؛ گنجینه ای نفیس از ارادت به دستگاه ملائک پاسبان رضوی