مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 07:552021-06-23اجتماعي

پرونده ثبت جهانی سرو کهنسال ابرکوه به یونسکو ارسال می شود


رییس میراث فرهنگی شهرستان ابرکوه گفت: پس از پیگیری های متعدد، پرونده ثبت جهانی درخت کهنسال سرو ابرکوه تهیه و جهت پیگیری های بعدی به سازمان یونسکو ارسال می شود.

- ایسنا/یزد رییس میراث فرهنگی شهرستان ابرکوه گفت: پس از پیگیری های متعدد، پرونده ثبت جهانی درخت کهنسال سرو ابرکوه تهیه و جهت پیگیری های بعدی به سازمان یونسکو ارسال می شود.

حمید مشتاقیان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: به دنبال درخواست های مکرر مردم ابرکوه، دوستداران میراث و محیط زیست و همچنین پیگیری مسئولان شهرستان و استان، به منظور ثبت جهانی درخت کهنسال سرو ابرکوه، این اقدام نتیجه داد و پرونده ثبتی آن نیز تهیه شد.

وی تصریح کرد: در همین راستا نیز محمدحسن طالبیان معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور طی نامه ای اذعان کرد که در خصوص ثبت جهانی درخت کهنسال سرو ابرکوه، به استحضار می رساند بر اساس فرمت یونسکو قابل پیشنهادی ثبت جهانی درختان کهنسال ایران برای درج در فهرست موقت ایران در یونسکو تهیه و تکمیل شده و به زودی به همراه چند اثر تاریخی به دبیرخانه یونسکو ارسال خواهد شد.

مشتاقیان خاطرنشان کرد: این سرو زیبا با نام علمی cuppresus sempervirens ، به بلندی 28 متر و قطر تنه چهار متر و قطر تاج 11.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده ثبت جهانی سرو کهنسال ابرکوه به یونسکو ارسال می شود

پرونده ثبت جهانی سرو کهنسال ابرکوه به یونسکو ارسال می شود