مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 05:352021-06-23اجتماعي

خشکسالی آتش سوزی در مراتع را سرعت می دهد


معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به اینکه تقریبا همه ساله آتش سوزی در مراتع همدان به وجود می آید، گفت: خشکسالی حریق را سرعت می دهد، - آن را تشدید می کند و با خشک شدن زودهنگام مراتع میزان آمادگی طبیعت برای حریق افزایش می یابد.

مهدی صفی خانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه آتش سوزی در مراتع به دو حالت طبیعی و مصنوعی اتفاق می افتد، اظهار کرد: عمده آتش سوزی هایی که در طبیعت به ویژه در مراتع و مناطق حفاظت شده استان همدان اتفاق می افتد از نوع مصنوعی هستند.

وی تصریح کرد: گاهی اوقات تعارضاتی که ممکن است با جوامع محلی یا افراد در طبیعت به وجود بیاید باعث ایجاد آتش سوزی عمدی می شود، در بعضی از موارد هم آتس سوزی سهوی است و توسط طبیعت گردان و با روش کردن آتش در فصل خشک اتفاق می افتد.

صفی خانی با بیان اینکه بهترین کار برای کاهش آتش سوزی در طبیعت فرهنگ سازی در بین افراد بومی است، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم حریق در طبیعت را از لحاظ فرهنگی در بین افراد هر منطقه ایجاد کنیم و آنها را با آسیب هایی منفی که با حریق به طبیعت می رسد آشنا کنیم اثرات مثبتی خواهد داشت.

این مقام مسئول افزود: اگر مردم بدانند آسیب های حریق در طبیعت به زندگی آنها برمی گردد بیشتر در این زمینه حساسیت به خرج می دهند، از طرفی بیشتر آتش سوزی ها نتیجه ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی آتش سوزی در مراتع را سرعت می دهد

خشکسالی آتش سوزی در مراتع را سرعت می دهد