مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 05:102021-06-23اقتصادي

عبور قطار از سه استان دیگر تا پایان امسال


اگر روند شتابان توسعه راه آهن در کشور طی 10 سال آینده نیز ادامه یابد، ایران به رتبه دوم منطقه از نظر چگالی خطوط شبکه ریلی به تناسب وسعت دست پیدا می کند.

- اگر خطوط ریلی اولویت دار امسال که پیشرفت فیزیکی بالایی هم دارنند، به بهره برداری برسد می توان امیدوار بود که تا پایان امسال سه مرکز استان دیگر به شبکه ریلی سراسری متصل شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس آمارهای منتشر شده تا کنون و طی سال های گذشته افتتاح هزار و 97 کیلومتر خط ریلی در مناطق مختلف کشور بوده که در این میان مهمترین مسیرهای ریلی، به گفته عباس خطیبی - معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور- راه آهن گرگان- اینچه برون، راه آهن تهران- همدان، راه آهن غرب کشور، راه آهن مراغه- ارومیه، راه آهن قزوین- رشت، راه آهن میانه- بستان آباد، راه آهن خواف- هرات بوده است.

وی در این باره معتقد است که اگر روند شتابان توسعه راه آهن در کشور طی 10 سال آینده نیز ادامه یابد، ایران به رتبه دوم منطقه از نظر چگالی خطوط شبکه ریلی به تناسب وسعت دست پیدا می کند.

خطیبی ادامه داد:با بهره برداری از راه آهن یزد- اقلید، بستان آباد- خاوران، زاهدان- خاش، همدان- سنندج، رشت- کاسپین و میانه- اردبیل تا پایان سال جاری سه استان دیگر نیز به شبکه ریلی کشور متصل می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عبور قطار از سه استان دیگر تا پایان امسال

عبور قطار از سه استان دیگر تا پایان امسال