مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 05:052021-06-23اجتماعي

غیبت سربازی مانع استفاده از امتیازات سهمیه ها و کفالت ها می شود


معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: غیبت از سربازی مانع استفاده از اکثر امتیازات سهمیه ها و کفالت ها می شود.

- با بیان اینکه یکی از مواردی که خدمت سربازی را برای مشمولان با مشکلاتی مواجه کرده، غیبت و عدم حضور به موقع در محل خدمت است، افزود: افرادی که برای اعزام اول که مشمول بوده ولی مراجعه نکرده اند، مشمول سه ماه اضافه خدمت و اگر به اعزام دوم برسند، مشمول 6 ماه اضافه خدمت می شوند.

وی تصریح کرد: غیبت مانع استفاده از امتیازها و سهمیه ایثارگری و جانبازی برای کسر خدمت و معافیت کفالت می شود.

مقصودی با تاکید بر اینکه توجیهات غیبت از نیمه دوم سال 1399 محدود شده است، افزود: مشمولان باید توجه ویژه ای به زمان خدمت داشته باشند زیرا غیبت های بدون توجیهات قانونی، مانع استخدام در نهادهای مختلف نیروهای مسلح قبل از اعزام به خدمت و یا در زمان مشمول به خدمت سربازی می شود.

وی اظهار داشت: اگر مشمولی زیر یک سال غیبت کند، غایب محسوب می شود و شش ماه اضافه خدمت برای وی محاسبه می شود اما اگر غیبت بالای یکسال باشد، براساس ماده 58 مکرر قانون وظیفه عمومی برای تشکیل پرونده مجرمانه توسط ضابطین به مرجع قضایی معرفی شود.

وی گفت: در این خصوص مشمول به جرم غایب فراری علاوه بر شش ماه اضافه خدمت، مشمول مجازات های قانونی اعلام شده توسط مراجع قضایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غیبت سربازی مانع استفاده از امتیازات سهمیه ها و کفالت ها می شود

غیبت سربازی مانع استفاده از امتیازات سهمیه ها و کفالت ها می شود