مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 05:052021-06-23حوادث

ترفندهای مختلف برای کلاهبرداری با عابربانک


افراد فرصت طلب و سارقان حرفه ای به شیوه های مختلف در صددند تا از مراجعه کنندگان به عابربانک ها به عنوان طعمه استفاده کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی شهرستان جویبار می گوید:یکی از مواردی که در پرونده های پلیسی و قضایی افزایشی چشمگیر داشته سرقت و یا کلاهبرداری از کاربران دستگاه های خودپرداز بانک ها است که عمدتاً ناشی از فقدان و یا ضعف آگاهی افراد در استفاده صحیح از این دستگاه هاست.

با توجه به ضرورت گریز ناپذیر بهره برداری از این تکنولوژی و این امکان سودمند سامانه بانکی کشور، سارقانِ فرصت طلب به سوء استفاده از این امکانات روی آورده اند.

بدون شک اصلی ترین راه مقابله با این پدیده، آموزش افراد برای استفاده صحیح از خودپردازها و به کار بستن نکات امنیتی است که بر اساس تجربیات پلیسی به دست آمده اند.

شیوه های کلاهبرداری با اسفاده از دستگاه های عابربانک شایع ترین روش کلاهبرداری به این صورت است که سارقان در نزدیکی دستگاه کمین کرده و هنگام حضور افراد بی سواد یا کم سواد برای گرفتن پول، به بهانه این که دستگاه ایراد دارد و می خواهند آن را امتحان کنند، کارت عابر بانک آن ها را به همراه رمز دریافت می کنند و پس از اطمینان از موجودی، در هنگام تحویل کارت، آن را با کارت دیگری تعویض کرده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترفندهای مختلف برای کلاهبرداری با عابربانک

ترفندهای مختلف برای کلاهبرداری با عابربانک