مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 04:352021-06-23پزشكي

در دوره نقاهت و بهبود کرونا چه بخوریم؟


رییس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت آذربایجان شرقی با اشاره به این که برای تزریق واکسن کرونا نیاز به رژیم خاص غذایی نیست، متذکر شد: لازم است با مصرف مواد غذایی که به سلامت و افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن در زمان واکسیناسیون کمک می کند آشنا شویم تا بتوانیم .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، فتح اله پورعلی در خصوص نکات تغذیه ای پیش از تزریق واکسن، اظهار کرد: در زمان واکسیناسیون نباید ناشتا بود زیرا ممکن است در حین تزریق واکسن دچار سرگیجه، افت فشار و یا حتی غش شد که برای جلوگیری از بروز این مشکل، باید صبحانه یا میان وعده ساده ای مصرف کرد و شب پیش از واکسیناسیون نیز غذای سبک مانند سوپ حاوی مرغ و سبزی های تیره تازه (اسفناج، جعفری، کلم بروکلی) میل کرد.

وی متذکر شد: این موضوع به خصوص برای افرادی که ترس از آمپول زدن دارند نیز باید رعایت شود و توصیه می کنیم که اقلامی چون شیر، میوه، تخم مرغ، لقمه نان و پنیر همراه با سبزیجات مثل گوجه فرنگی یا خیار و .

به عنوان صبحانه یا میان وعده قبل از تزریق واکسن مصرف شوند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت و داشتن خواب خوب و راحت در شب قبل از واکسیناسیون، گفت: خواب کافی و آرام یکی از رازهای سلامت و طول عمر انسان همراه با زندگی با نشاط است که حتی نقش مهمی در آماده سازی سیستم ایمنی بدن و تقویت آن ایفا می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در دوره نقاهت و بهبود کرونا چه بخوریم؟

در دوره نقاهت و بهبود کرونا چه بخوریم؟