مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 04:202021-06-23بين الملل

تاکید سازمان ملل برای ترغیب طالبان و دولت کابل به گفت وگو


فرستاده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان به جامعه بین الملل تاکید کرد تا هرآنچه ممکن است را انجام دهند که طالبان و دولت کابل از صحنه نبرد بر سر میز مذاکره بنشینند و هشدار داد، - فرستاده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان به جامعه بین الملل تاکید کرد تا هرآنچه ممکن است را انجام دهند که طالبان و دولت کابل از صحنه نبرد بر سر میز مذاکره بنشینند و هشدار داد، سکون و فقدان عمل ممکن است به چند سال بیشتر درگیری در این کشور بینجامد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دبورا لیونز، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان به شورای امنیت گفت که نمی تواند نگرانی خود را نسبت به وضعیت فعلی بیش از حد بیان کند و ادامه داد، هر روند عمده - سیاست، امنیت، روند صلح، اقتصاد، شرایط اضطراری بشردوستانه و مقابله با کرونا - منفی یا راکد است.

وی افزود، خشونت های رو به رشد از سوی طالبان در سال گذشته میلادی، توقف مذاکرات صلحی که سپتامبر 2020 در قطر آغاز شد و جدیدترین کارزار نظامی به پیشرفت هایی چشمگیر برای شبه نظامیان بدل شده است.

بیش از 50 منطقه از 370 منطقه افغانستان از آغاز مه 2021 به دست طالبان افتاده است.

بسیاری از این مناطق در اطراف مراکز ولایتی است و این یعنی اینکه طالبان دارد موضع خود را تقویت می کند و هر زمان که نیروهای خارجی از این کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید سازمان ملل برای ترغیب طالبان و دولت کابل به گفت وگو

تاکید سازمان ملل برای ترغیب طالبان و دولت کابل به گفت وگو