مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 04:202021-06-23بين الملل

ایران خواستار حمایت موثر از نیروهای نظامی و امنیتی افغانستان شد


تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، طالبان برای توسل به زور هیچ توجیه و بهانه ای ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد وضعیت امنیتی افغانستان را منبع نگرانی جدی دانست و گفت: همزمان با خروج نیروهای خارجی باید از نیروهای نظامی و امنیتی افغانستان حمایت موثری شود و جمهوری اسلامی ایران از تمام طرفها می خواهد منافع همه مردم افغانستان را بالاتر از منافع دیگران قرار دهند.

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نشست روز سه شنبه شورای امنیت درباره افغانستان اظهار داشت: با خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان، این کشور بر سر یک دو راهی قرار گرفته است: اگر همه طرفها توافق کنند که گفتگو کرده و به دهه ها خونریزی پایان دهند، می تواند در مسیر آشتی پیش برود و اگر یک طرف بخواهد با زور دیگران را به پذیرش صلح وادارد، می تواند در مسیر درگیری سقوط کند.

جامعه بین المللی نباید اجازه دهد که دومین گزینه اتفاق بیافتد چون این صلحی واقعی نخواهد بود و در نتیجه پایدار نخواهد ماند.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل افزود: در واقع یک افغانستان امن تر، با ثبات تر و مرفه تر، در صلح با خود و همسایگانش، به نفع همه افغان ها، منطقه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران خواستار حمایت موثر از نیروهای نظامی و امنیتی افغانستان شد

ایران خواستار حمایت موثر از نیروهای نظامی و امنیتی افغانستان شد