مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 04:052021-06-23سياسي

«ای لشکر صاحب زمان آماده باش»؛ نوحه ای که تولید نشد، خلق شد!


مهدی زنگنه شاعر و نوحه سرا در یادداشتی تحلیلی نگاهی به نوحه مشهور «ای لشکر صاحب زمان آماده باش آماده باش» انداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، مهدی زنگنه شاعر و نوحه سرا کشور در یادداشتی تحلیلی نگاهی به نوحه مشهور  ای لشکر صاحب زمان آماده باش آماده باش انداخت.

او آورده است: ای لشکر صاحب زمان آماده باش آماده باش بهر نبردی بی امان آماده باش آماده باش بی شک یکی از ماندگارترین نوحه های همدم و همراه و همسنگر یکدیگر بودند و چه  شب ها و روزهای بسیاری که در کنار هم سپری کرده اند.

تصویری از صادق آهنگران و مرحوم حبیب الله معلمی شاعر و نوحه سرای امروز در جزیره تنهایی اش نوحه یا سرودی می سازد و با فلان اپلیکیشن برای مداح ارسال می کند! مداح مورد نظر نیز هنگام گشت و گذار در صفحات مجازی، چندباری صدای نوحه سرا را گوش می دهد و هنگام اجرای آن در جلسه حتی زحمت نوشتن متن نوحه روی کاغذ را به خود نمی دهد و از روی موبایل می خواند و .

 اما آن دو در حال و هوایی معنوی، دست به دست احساسات یکدیگر قدم می زدند و اثری خلق می کردند که هنوز که هنوز است پس از گذشت سه دهه بوی کهنگی نگرفته است.

آنقدر تر و تازه است که مداحان جوان دو نسل بعد، برای تهییج جوانان امروزی در دفاع از حرم و انتقال روحیه استکبارستیزی همان را می خوانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ای لشکر صاحب زمان آماده باش»؛ نوحه ای که تولید نشد، خلق شد!

«ای لشکر صاحب زمان آماده باش»؛ نوحه ای که تولید نشد، خلق شد!