مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 03:352021-06-23سياسي

رایزن فرهنگی ایران: سوریه در دوره حضور داعش بایکوت فرهنگی شد


رایزن فرهنگی ایران در دمشق می گوید: سوریه در حوزه های فرهنگی با وجود نبود بودجه فعالیت خوبی داشت، اما پس از حضور داعش افت بسیاری در این عرصه کرد.

- خبرگزاری فارس ـ گروه فرهنگ عمومی ـ مریم سادات آجودانی: وقتی نام بر خلاف تصورها، کشوری است که با وجود رویایی با داعش و جنگ در سال های اخیر، بی توجه به فرهنگ نبوده و نبود امکانات و بودجه مانع تلاش برای ایجاد بستری به منظور توسعه امور فرهنگی نشده است.

قلعه الحصن ـ حمص سوریه رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه از سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در این کشور مستقر بود و پس از انقلاب و ایجاد روابط قوی با سوریه، این ارتباط تنگاتنگ شد؛ تا جایی که حتی در روزهایی که سوریه درگیر جنگ با داعش بود، سفارت ایران در سوریه و رایزنی فرهنگی کشورمان، زیر خمپاره دشمن همچنان فعال بودند؛ در حالی که بسیاری از سفارتخانه های کشورها در دمشق تعطیل شدند و دیپلمات ها به کشورهای خود بازگشتند.

ایران که همیشه نه تنها در خوشی بلکه در بحران ها نیز همراه سوریه بوده است، در این کشور برنامه های فرهنگی مختلفی را اجرایی کرده است که به گفته سیدحمیدرضا عصمتی، رایزن فرهنگی کشورمان در سوریه، انتقال دستاوردهای بین دو کشور و ارائه یک چهره مناسب و جذاب با گسترش زبان فارسی، معرفی چهره های فرهنگی، زمینه سازی بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزن فرهنگی ایران: سوریه در دوره حضور داعش بایکوت فرهنگی شد

رایزن فرهنگی ایران: سوریه در دوره حضور داعش بایکوت فرهنگی شد