مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 02:552021-06-22دانش

تغییرات مهم کنکور از سال 1402/ کنکور دو بار در سال برگزار می شود


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تصویب سیاست ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی خبر داد و گفت: از سال 1402 کنکور دو بار در سال برگزار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سعید رضا عاملی در حاشیه جلسه 842 شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: دستور این جلسه ساماندهی نظام سنجش و پذیرش کنکور در مقطع کارشناسی بود و تصمیمات مهمی در این جلسه اتخاذ شد.

وی با اشاره به اینکه از سال 1348 کنکور در ایران برگزار شده، خاطر نشان کرد: تصمیمات این جلسه مهمترین تصمیمات 52 سال گذشته در زمینه کنکور به حساب می آید.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مصوبه اول مبنی بر این بود که در آزمون سراسری سهم آموزش و پرورش به لحاظ سابقه تحصیلی 60 درصد و سهم کنکور سراسری 40 درصد خواهد بود.

تصمیم دوم این بود که کنکور سراسری مختص دروس تخصصی باشد و دروس عمومی به بخش سوابق تحصیلی منتقل می شود و سوابق تحصیلی مبنای ارزیابی نهایی خواهد بود، مصوبه سوم برگزار آزمون سنجش (کنکور) دو بار در سال برگزار شود که فشار و اضطراب از روی دانش آموزان ما برداشته شود و دانش آموزان ما وقتی در این آزمون شرکت می کنند نگران نباشند که تا سال دیگر فرصت دیگری نخواهند داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییرات مهم کنکور از سال 1402/ کنکور دو بار در سال برگزار می شود

تغییرات مهم کنکور از سال 1402/ کنکور دو بار در سال برگزار می شود