مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 02:152021-06-22سياسي

آشنایی با نکات مهم در ارتباط با دعوای ابطال سند رهنی


سند رهنی یک سند رسمی است که در دفاتر اسناد رسمی تنظیم می‎ شود و به موجب آن راهن یا بدهکار، ملک خود را به‎ عنوان وثیقه بدهی خود در رهن مرتهن یا طلبکار قرار می‎ دهد.

- سند رهنی یک سند رسمی است که در دفاتر اسناد رسمی تنظیم می‎ شود و به موجب آن راهن یا بدهکار، ملک خود را به‎ عنوان وثیقه بدهی خود در رهن مرتهن یا طلبکار قرار می‎ دهد.

اگر سند رهنی به‎ صورت کاملاً قانونی تنظیم نشده باشد، شخص ذی‎نفع می‎تواند جهت ابطال سند رهنی، به دادگاه دادخواست تقدیم کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک گاهی اوقات ممکن است شخصی ملک دیگری را به‎عنوان مال خود در رهن شخص دیگری (حقیقی یا حقوقی) قرار دهد و بعد از اینکه مالک متوجه قرار گرفتن ملک خود در رهن شود، می‎تواند دادخواست ابطال سند رهنی را مطرح کند.

در دعوای ابطال سند رهنی، خواهان کسی است که مالک ملک است یا کسی است که از در رهن بردن ملک متضرر شده است و خوانده نیز راهن و مرتهن است.

دادگاه صالح جهت اقامه دعوای ابطال سند رهنی دادگاهی است که مال غیرمنقول در حوزه آن واقع است.

نحوه صدور اجراییه بعد از صدور رأی مبنی بر ابطال سند رهنی و قطعی شدن آن، دادگاه گواهی قطعیت رأی را صادر می‎کند و با ارائه حکم قطعی از مرجع قضایی به اداره ثبت اسناد و املاک و تقاضای ذی‎نفع، رییس اداره ثبت موضوع را بررسی می‎کند و به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشنایی با نکات مهم در ارتباط با دعوای ابطال سند رهنی

آشنایی با نکات مهم در ارتباط با دعوای ابطال سند رهنی