مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 20:102021-06-22بين الملل

پوتین: آمریکا «کودتای اوکراین» را سازماندهی و هماهنگ کرد


رییس جمهور روسیه می گوید ناآرامی های سال 2014 که به سرنگونی دولت وقت اوکراین انجامید، نتیجه کودتایی بود که توسط عوامل آمریکا و با حمایت متحدان اروپایی واشنگتن هماهنگ و سازماندهی شده بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در مطلبی که برای روزنامه آلمانی زبان دای زِیت و به مناسبت هشتادمین سالروز تهاجم نظامی آلمان به خاک شوروی سابق در جریان جنگ جهانی دوم نوشت، سقوط دولت ویکتور یانوکوویچ رییس جمهور وقت اوکراین در جریان ناآرامی های سال 2014 را کودتای مسلحانه و ضدِّ قانون اساسی خواند.

وی در این مطلب نوشت که ناآرامی های سال 2014 در اوکراین و برکناری اجباری یانوکوویچ از قدرت نتیجه کودتایی بود که از سوی ایالات متحده و با حمایت متحدان اروپایی واشنگتن هماهنگ و سازماندهی شده بود.

در واقع، مسکو ظرف سال های گذشته همواره ایالات متحده را عامل تحریک و تشدید ناآرامی ها در اوکراین می داند؛ کشوری همجوار که از زمان برکناری یانوکوویچ رهبر طرفدار روسیه این کشور از قدرت، روابط پرتنشی را با مسکو تجربه می کند.

این در حالی است که روسیه پس از سرنگونی دولت وقت اوکراین در سال 2014، منطقه شبه جزیره کریمه در دریای سیاه را به خاک خود الحاق و حمایت خود را از گروه های جدایی طلب در شرق اوکراین آغاز کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوتین: آمریکا «کودتای اوکراین» را سازماندهی و هماهنگ کرد

پوتین: آمریکا «کودتای اوکراین» را سازماندهی و هماهنگ کرد