مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 19:402021-06-22اقتصادي

تخفیفی که به مشتری آسیب می زند


یک ناشر با بیان این که مخاطبان بیشترین آسیب را از کتاب قاچاق و بی کیفیت می بینند، آن ها را بازنده اصلی این موضوع می خواند و خواستار برخورد جدی با تخفیف بالای کتاب است.

- یک ناشر با بیان این که مخاطبان بیشترین آسیب را از کتاب قاچاق و بی کیفیت می بینند، آن ها را بازنده اصلی این موضوع می خواند و خواستار برخورد جدی با تخفیف بالای کتاب است.

محسن فرجی، مدیر نشر خزه و داستان نویس در گفت وگو با ایسنا درباره تخفیف های نامتعارف سایت های فروش کتاب، اظهار کرد: با یک حساب سرانگشتی می توان فهمید این تخفیف ها از مجرای ناشر و به شکل قانونی صورت نگرفته است؛ زیرا مراکز پخش 40 درصد از قیمت پشت جلد هر کتابی را برای توزیع آن دریافت می کنند، همچنین هزینه های تولید هر کتاب شامل حق مولف یا مترجم همراه با امور فنی چاپ، حدود 45 درصد از قیمت هر کتاب است و در بهترین حالت ناشر از یک کتاب 15 درصد سود می برد.

او سپس با اشاره به افزایش پنج برابری قیمت کاغذ و افزایش 35 درصدی هزینه های چاپ و صحافی کتاب گفت: زمانی که این اعداد و ارقام را کنار هم قرار می دهیم، متوجه می شویم نمی توان تخفیف بالای 40 درصد به مراکز پخش داد، در نتیجه کتاب هایی که با تخفیف 70 درصد و 80 درصد عرضه می شوند، قطعا کپی هستند و به صورت قاچاق و زیراکسی چاپ شده اند و از طریق ناشر به مراکز پخش و جاهایی که ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخفیفی که به مشتری آسیب می زند

تخفیفی که به مشتری آسیب می زند