مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 17:152021-06-22اقتصادي

اتحادیه اروپا 150 میلیون واحد دیگر واکسن مدرنا سفارش داد


کمیسیون اروپا روز سه شنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد 150 میلیون واحد واکسن کووید - 19 اضافی به شرکت داروسازی مدرنای آمریکا سفارش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، سازمان ملل متحد به تازگی در گزارشی اعلام کرد: با گذشت 6 ماه از آغاز واکسیناسیون کووید-19 در جهان، از مجموع واکسن های تزریق شده، 44 درصد در کشور های ثروتمند و تنها چهار دهم درصد در کشور های فقیر تزریق شده؛ به عبارت دیگر، دسترسی ثروتمندان به این واکسن، 110 برابر بیشتر از فقیران بوده است.

این واحد های اضافی که در سال آینده (2022) تحویل اتحادیه اروپا خواهد شد، بخشی از قرارداد خرید 300 میلیون واحد واکسن مصوبه فوریه گذشته است که نیمی از ظرفیت آن تاکنون توسط این نهاد سفارش داده شده است.

اتحادیه اروپا در نوامبر گذشته نیز 160 میلیون واحد مدرنا بر اساس قرار داد عرضه اولیه سفارش داده بود.

در حالی که سازمان جهانی بهداشت در باره به پایان رسیدن واکسن کرونا در کشور های فقیر هشدار داده، کشور های ثروتمند از عرضه واکسن کافی به کشور های نیازمند، خودداری می کنند.

کمبود واکسن در کشور های فقیر و با درآمد کم در جهان در حالی آشکارا احساس می شود که پیش از این به رغم وعده هفت کشور بزرگ صنعتی جهان موسوم به گروه 7 درباره اختصاص یک میلیارد دوز واکسن کرونا به کشور های نیازمند، منتقدان این ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتحادیه اروپا 150 میلیون واحد دیگر واکسن مدرنا سفارش داد

اتحادیه اروپا 150 میلیون واحد دیگر واکسن مدرنا سفارش داد